افغان نیوز

ساخت وبلاگ
کشته شدن 45 عضو گروه طالبان در درگیرهای کندز
/18.4.2016

نبرد سنگین در اطراف شهر کندز و پنج ولسوالی این ولایت برای سومین روز ادامه یافت. اسدالله عمرخیل والی کندز و محمدقسیم جنگل باغ فرمانده امنیه این ولایت که صبح روز یکشنبه در خیابان های شهر کندز قدم زدند مدعی اند که نظامیان کشور در تمامی جبهات حملات طالبان را عقب زده و تلفات سنگین به این گروه وارد کرده اند.

 

به گفته فرمانده امنیه کندز در سومین روز نبرد 45 عضو گروه طالبان کشته شدند. جنگ اما در فاصله پنج کیلومتری شهر کندز ادامه دارد. مسیر شاهراه تخار - کندز به گونه کامل بسته ومسیر کندز – بغلان تحت تهدید مخالفان مسلح قرار دارد.

 

اسدالله عمرخیل والی کندز می گوید که نیروهای امنیتی توان مبارزه با این گروه را دارند و آنان خیال تصرف شهر کندز را به گور خواهند برد.  اما برخی از اعضای شورای ولایتی و باشندگان شهرکندز از جمله امرالدین ولی و توریالی کاکر اعضای شورای ولایتی کندز بانگرانی از وخامت اوضاع وکندی عملیات می گویند در جریان سه روز نبرد صدها خانواده ازشهر کندز به ولایات همجوار بیجا شده و آنانیکه در شهر هستند با ترس و دلهره شب و روز خود را سپری می کنند.

 

در همین حال داکتر نعیم منگل مسوول شفاخانه ملکی شهر کندز می گوید که در جریان سه روز نبرد 125 زخمی و 8 جسد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان به این شفاخانه انتقال داده شده اند. به گفته مسوولان محلی کندز در نبرد دو روز گذشته در ولسوالی ها واطراف شهر کندز بیش از 120 طالب مسلح کشته شده و 10 نیروی امنیتی نیز کشته و زخمی شده اند.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 32 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:04

تلاش افغانستان برای گسترش همکاری‌های امنیتی با چین
/18.4.2016

 شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری  در یک سفر دو روزه عازم چین شده  تا همکارهای امنیتی با این کشور را گسترش دهد.

 

شورای امنیت ملی با نشر اعلامیهء گفته است که آقای اتمر در این سفر در مورد مسایل امنیتی و دفاعی، گفتگوی های صلح با طالبان و همکاری های اقتصادی با مقام های چینی در پیکنگ گفتگو خواهد کرد.

 

تواب غورځنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی به رسانه ها گفته که آقای اتمر در دیدارهای رسمی اش به روز سه شنبه با مقام های چینی خواستار آوردن فشار بالای بازیگران خارجی مذاکرات صلح افغانستان خواهد شد.

 

چین یکی از کشورهای مهم در نشست چهار جانبه صلح افغانستان و از حامیان پاکستان است. به باور مقام های کشور، چین می تواند بالای پاکستان در مذاکرات صلح دولت با طالبان فشار وارد کند.

 

افغانستان، پاکستان، چین و امریکا چهار جانب مذاکرات صلح دولت با طالبان است.

 

چهار دور مذاکرات چهار جانبه صلح بدون نتیجه پایان یافت و مقام های کشور می گویند که پنجمین دور مذاکرات به زودی برگزار خواهد شد.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 36 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:04

هلاكت فرمانده طالبان در نزديكي مرز تاجيكستان
/18.4.2016

مقامات افغانستان مي‌گويند دريك عمليات، نيرو‌هاي دولتي درمنطقه«آق تپه» قندوز، هشت تروريست به همراه «مولوي محب الله هكيار» فرمانده ارشد يك گروه چريكي طالبان كشته شدند.

محب الله صاحبي فرماندار قلعه زال روز دوشنبه در گفت و گو با يك رسانه محلي تاجيكي اين خبر را تاييد كرد و گفت: درگيري با گروه مولوي هكيار در 24 كيلومتري مرز اين شهرستان با تاجيكستان رخ داده ‌است .

صاحبي افزود:به اين خاطركه قلعه زال منطقه ای است دور افتاده و مناطق غيرمسكوني زيادي هم دارد به پناهگاه تروريست هاي طالبان تبديل شده است، با اين وجود نيروهاي طالبان در قلعه زال در حدي نيستند كه چالشي براي نيروهاي امنيتي باشند.

مقامات قندوز مي‌گويند، در جريان عمليات‌هاي روز‌هاي اخير در اين منطقه به جز«مولوي هكيار» دو فرمانده د‌يگر طالبان به نامهاي «ملا صدام» و «حبيب نصري» هم كشته شدند.

نصري با پنج نيروي تحت امرش در محله «جرگزر» شهر قندوز در جريان تلاش ناكام طالبان براي تصرف مجدد مركز ولایت به همراه «ملا صدام» و هشت نيرويش در منطقه «كته خييل» به هلاكت رسيدند.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 39 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:04

دولت افغانستان تفاهم نامه برگرداندن پناهجویان افغان از اروپا را نهایی کرد
/17.4.2016

 مقام های وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان می گویند که تفاهم نامه برگرداندن پناهجویان با برخی از کشورهای اروپایی نهایی شده است.

به گفته مقامات پناهجویانی که درخواست ‌شان از سوی کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی رد شده است، به کشور برگردانده خواهند شد.

حفیظ احمد میاخیل، مشاور مطبوعاتی این وزارت گفته است: با کشور آلمان و اتحادیه‌ء اروپا تفاهنامه‌ های واضح را امضا خواهیم کرد.

میاخیل گفته: مسوده‌ تفاهمنامه با آلمان نهایی شده است، آنرا با این کشور شریک خواهیم کرد و پس از آن مذاکره‌ها در این مورد آغاز خواهد شد.

گفته‌ شده است که پس از ایجاد کمیته‌ء مشترک، روند برگرداندن پناهجویان از اروپا آغاز خواهد شد. به گفته‌ دولت آلمان، این پناهجویان به دلیل‌های اقتصادی افغانستان را ترک کرده اند.

از سویی هم دولت افغانستان گفته است که زمانی برگشت پناهجویان را می پذیرد که کمک مالی شوند و نیز برای ‌شان در داخل کشور زمینه کار فراهم شود.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 70 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:41

اتخاذ تدابیر ویژه پولیس سمنگان در برابر حملات طالبان
/17.4.2016

در پی اعلام آغاز عملیات عمری طالبان، مقام‌های امنیتی در ولایت سمنگان می‌گویند که تدابیر ویژه امنیتی را برای مبارزه با هراس افگنان و فعالیت‌های تخریبی آن‌ها روی دست گرفته‌اند.

هفتهٔ گذشته گروه طالبان و مخالفان مسلح دولت اعلام کردند که حملات بهاری خود را تحت عنوان عمری راه‌اندازی کرده و نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

پس از اعلام آغاز این حملات، تحرکات و فعالیت‌های مخالفان مسلح دولت در بخش‌هایی از حوزه شمال کشور مانند سرپل، فاریاب و جوزجان بیشتر شده اما نظامیان افغان در برابر آنان ایستادگی نموده‌اند.

در حالی که در ولایات همجوار سمنگان از جمله بغلان، قندوز و بامیان، ناامنی و جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان جریان دارد، اما این ولایت نسبتآ آرام است.

«مل پاسوال محمد باقر مسعود» فرمانده پولیس ولایت سمنگان می‌گوید: پلان عملیاتی هراس افگنان تحت عنوان عمری یک طرح ناکام بوده و روی صفحه کاغذ باقی خواهد ماند.

وی ضمن اینکه از وضعیت امنیتی ولایت سمنگان ابراز رضایت می‌کند، اما تأکید کرد: «نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت تدابیر ویژهٔ امنیتی را روی دست گرفته‌اند.

نامبرده تصریح کرد: پلان‌های امنیتی از کشفی و استخباراتی گرفته تا امنیتی در ساحات مختلف این ولایت از جمله نواحی، مسیر شاهراه‌های عمومی و ولسوالی‌ها طرح‌ریزی گردیده است.

آقای مسعود می‌افزاید که نیروهای امنیتی برای دفع تهدیدات و حملات احتمالی مخالفان مسلح دولت و همچنین بدتر شدن اوضاع امنیتی ولایت سمنگان، آمادگی کاملی برای مبارزه با طالبان را دارند.

موصوف اضافه کرد: بررسی و تلاشی‌ها و گزمه‌های سیار و پیاده به گونه ۲۴ ساعته در بخش‌هایی از این ولایت وجود دارد، تا از انتقال جنگ‌افزار جلوگیری شود و افراد مشکوک تحت نظارت باشند.

براساس گفته‌های فرمانده پولیس ولایت سمنگان مخالفان مسلح دولت توانایی مبارزه رودرو با نیروهای امنیتی افغان را ندارند و از این رو دست به جاسازی ماین می‌زنند.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 35 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:41

تاکيد لاوروف و كري بر تقويت آتش بس در سوريه
/17.4.2016

سرگی لاوروف وزير امور خارجه روسيه و جان کري همتاي آمريکايي وي در گفت و گويي تلفني بر لزوم و اهميت کمک به تقويت آتش بس در سوريه تاکيد کردند .

اين گفت و گوي تلفني روز جمعه به ابتکار طرف آمريکايي انجام گرفت و وزراي خارجه روسيه و آمريکا به تفصيل درباره اوضاع سوريه و مناقشه قره باغ ميان نيروهاي ارمني و جمهوري آذربايجان گفت و گو و تبادل نظر کردند .

لاوروف و کري به تبادل نظر درخصوص حل و فصل سياسي مناقشه سوريه و کمک بازيگران خارجي براي پيشبرد اين روند پرداختند .

روساي دستگاه ديپلماسي روسيه و آمريکا بر عزم متقابل براي ادامه کمک به آتش بس و ترک مخاصمه در سوريه به استثناي مبارزه با گروه هاي تروريستي و تامين شرايط دسترسي ساکنان مناطق محاصره شده سوريه توسط تروريست ها به کمک هاي انساني تاکيد کردند .

آتش بس درسوريه از روز27 ماه  فبروری گذشته برقرار شده و ارتش سوريه ومعارضان مسلح ان را رعايت مي کنند اين آتش بس شامل گروه هاي تروريستي همچون داعش و جبهه النصره نمي شود .

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 67 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:41

جنگ ولایت جوزجان وارد چهارمین روز خود شد
/15.4.2016

این درگیری که از روز سه شنبه در این منطقه آغاز شده بود تاکنون نزدیک به ۷۰ کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

 

به نقل از رسانه های افغانستان، پولیس جوزجان گفت که در این جریان دست کم سی طالب کشته و بیشتر از سی تن تن دیگر زخمی شده اند.

 

گفته می شود که این درگیری باعث جراحت نزدیک به ده سرباز و غیرنظامی شده است.

 

گرچه برخی گزارش ها حاکی از این است که بامداد روز جمعه این نبرد متوقف شده؛ اما برخی منابع گزارش داده اند که جنگ همچنان با قوت خود در قسمت های شرق و جنوب این منطقه جریان دارد.

 

گفتنی است که اخیرا طالبان با انتشار خبری آغاز «عملیات عمری» که عنوان جنگ بهاری این گروه است را اعلام کردند.

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 15 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 16:21

پولیس هرات یک مرد را به اتهام اغفال یک زن سوری دستگیر کرد
/15.4.2016

پولیس ولایت هرات – افغانستان در خبرنامه ای از دستگیری یک مرد به اتهام غفلت یک زن سوری  خبر داده است. کگفته می شود این مرد زن سوری را در کشور ترکیه فریب داده و به هرات آورده است.

 

مسئولان محلی در ولایت هرات می گویند این دختر سوریایی ادعا کرده است، زمانی که در اردوگاه پناهجویان در ترکیه بود و قصد رفتن به یکی از کشورهای اروپایی را داشت، یک پناهجوی افغان وی را فریب داده، ربوده و به افغانستان انتقال داده است.

 

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت یک مرد 25 ساله که باشنده اصلی ولایت غور است، در پیوند با این قضیه بازداشت شده است: این دختر مهاجر سوریایی به جرم ورود غیرقانونی به افغانستان بازداشت شده و در تحقیقات اولیه اش ادعا کرده که این مرد افغان او را فریب داده و به افغانستان آورده است.

 

سخنگوی والی هرات گفت که هنوز معلوم نیست که این جوان پناهجوی افغان، چطور توانسته است این دختر نوجوان سوریایی را به افغانستان منتقل کند اما تحقیقات  در این زمینه جریان دارد.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 24 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 16:21

دیدار رئیس جمهور افغانستان با رئیس اتاق تجارت سازمان سارک
/15.4.2016

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با رئیس اتاق تجارت سازمان همکاری منطقه جنوب آسیا «سارک» دیدار و گفت و گو کرد.

 

رئیس جمهور افغانستان، در دیدار با رئیس اتاق سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک)، فرصت های تجارتی و سرمایه گذاری در افغانستان را مورد بحث قرار داد.

 

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: «سورج ویدیا» رئیس اتاق تجارت سازمان سارک در راس هیأتی به کابل سفر کرده است.

 

در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان صورت گرفت، «محمد همایون رسا» وزیر تجارت و «شفیق احمد قاری زاده» معاون گمرکی وزارت دارایی افغانستان حضور داشتند.

 

 سورج ویدیا با ستایش از آن چه که فضای امن کابل خواند، گفت: در افغانستان فرصت‌ های تجارتی و سرمایه گذاری فراوانی وجود دارد.

 

وی در ادامه افزود: افغانستان به لحاظ منابع معدنی یک کشور غنی است و اطمینان داد که تاجران و سرمایه گذاران کشورهای عضو سازمان سارک را تشویق کند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

 

محمد اشرف غنی با استقبال از این هیأت گفت: افغانستان به عنوان چهارراه ترانزیتی در منطقه به ویژه به عنوان کریدور ارتباطی آسیای جنوبی و آسیای میانه، کشوری مناسب برای سرمایه گذاری می‌باشد.

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 20 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 16:21

نام گلبدین حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل خارج می‌شود
/14.4.2016

معاون شورای عالی صلح افغانستان می گوید در گفتگوهای اعضای این شورا با هیئت حزب اسلامی توافق شد نام حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل خارج شود.

 

معاون شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که در گفت‌وگوهای اعضای این شورا و هیئت «حزب اسلامی حکمتیار» توافق شد تا اسامی رهبر و برخی دیگر از اعضای این حزب از لیست سیاه سازمان ملل خارج شود.

 

عبدالخبیر اوچقوند» معاون شورای عالی صلح افغانستان، گفت: در گفت‌وگوهای اعضای شورای عالی صلح با هیئت حزب اسلامی توافق شد تا اسم «گلبدین حکمتیار» رهبر و برخی دیگر از اعضای این حزب از لیست سیاه سازمان ملل خارج شود.

 

اوچقوند افزود: شورای عالی صلح افغانستان پیشنهادنامه‌ای حاوی سه فصل و 26 ماده را به نماینده‌گان حزب اسلامی ارائه کرده و براساس توافق دو روز قبل هیئت رهبری شورای عالی صلح، قرار شد تا براساس این پیشنهاد نامه با هیئت حزب اسلامی مذاکره شود.

 

معاون شورای عالی صلح افغانستان گفت: قرار است امروز (پنجشنبه) این شورا و هیئت مذاکره‌کننده حزب اسلامی حکمتیار مذاکره را شروع کنند و در مورد مسائل باقیمانده راه حلی پیدا کنند.

 

محمد امین کریم نماینده حزب اسلامی گفته بود که روند مذاکرات صلح دو بعد داخلی و خارجی دارد.

 

کریم افزود: از آنجایی که اوباما متعهد برقراری صلح در افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور می‌باشد، اما حلقه‌های جنگ طلب نظامی وجود دارند که خواهان ادامه جنگ و خونریزی در افغانستان هستند.

 

این عضو هیئت حزب اسلامی حکمتیار تاکید کرده بود تا زمانی که موضع آمریکا در زمینه صلح روشن نشود، مشکلات همچنان در افغانستان ادامه می‌یابد.

 

تا اکنون دو نشست رسمی میان هیئت حزب اسلامی و شورای عالی صلح افغانستان برگزار شده است.

 

با این حال برخی کارشناسان می‌گویند با توجه و بررسی سطح قدرت نظامی و سیاسی حزب اسلامی پیوستن یا نپیوستن این گروه به مذاکرات صلح افغانستان، نمی‌تواند تأثیر بسزایی در این روند داشته باشد.

 

حکمتیار پیش از این نیز یک بار با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرده بود که پس از ایجاد موج انتقادهای شدید علیه وی و حزب متبوعش مجبور به تکذیب این موضوع شد.

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 68 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 6:13

پوتين: مردم سوريه بايد قانون اساسي جديدي براي كشورشان تدوين كنند
/14.4.2016

ئيس جمهوري روسيه امروز (پنجشنبه) اعلام كرد، مردم سوريه بايد پاي ميز مذاكرات سياسي بنشينند و قانون اساسي جديدي را براي كشورشان تدوين كنند.

 

به گزارش خبرگزاري رويترز، 'ولاديمير پوتين' در سخنان سالانه تلويزيوني خود گفت: روسيه هر كاري را براي تضمين وخيم نشدن اوضاع در سوريه انجام مي دهد.

 

روسيه از دسامبر گذشته حملات هوايي به مواضع گروه ترورستي داعش را در سوريه آغاز كرد.

 

دور جديد مذاكرات ميان گروه هاي سوري از ديروز (چهارشنبه) در ژنو آغاز شد و انتظار مي رود 10 روز به طول انجامد.

 

دور قبلي مذاكرات صلح سوريه در تاريخ 24 مارس بدون پيشرفتي واقعي براي دستيابي به يك راه حل سياسي براي پايان دادن به درگيري ها در سوريه پايان يافت.

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 55 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 6:13

سفر دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی به تاجیکستان و گفتگو درباره افغانستان
/14.4.2016

نیکلای باردیوژ  دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی 17 الی 20 آپریل به تاجیکستان سفر خواهد کرد و در دیدار با مقامات دوشنبه پیرامون امنیت افغانستان گفتگو می کند.

 

بنا به اطلاع دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه تاجیکستان، طبق برنامه  باردیوژا در این سفر با مقامات تاجیکستان دیدار و در مورد توسعه مسائل همکاری‌های دوشنبه در چارچوب پیمان امنیت جمعی تبادل نظر خواهد کرد.

 

همچنین در این دیدار بررسی وضعیت امنیتی در منطقه و افغانستان از موضوعات محوری باردیوژا با مقامات تاجیکستان عنوان شده است.

 

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

 

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 46 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 6:13

شورای امنیت ملی افغانستان برنامه عملیاتی پنج ساله را تصویب کرد
/13.4.2016

شورای امنیت ملی افغانستان برنامه پنج‌ ساله عملیاتی نیروهای امنیتی را مورد تصویب قرار داد. نشست شورای امنیت ملی روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری افغانستان به ریاست «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان برگزار شد.

 

دفتر ریاست جمهوری افغانستان گزارش داد: در این نشست برنامه عملیاتی پنج‌ ساله نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان مورد تصویب قرار گرفته‌ است.

 

در این نشست مسئولین نهادهای امنیتی افغانستان در مورد وضعیت امنیتی ولایت‌ های هلمند، ارزگان، قندوز، بغلان، کنر، نورستان و ننگرهار گزارشهایی ارایه دادند.

 

همچنین شورای امنیت ملی افغانستان  خواستار رسبدگی به امور خانواده های شهدای نیروهای امنیتی  افغانستان شد و دستو رسیده‌گی به مشکل  اقتصادی نیروهای امنیتی را نیز صادر کرد.

 

در این نشست به نهادهای امنیتی دستور داده شده تا در چارچوب برنامه‌های یادشده در برنامه عملیاتی، جهت سرکوب مخالفان مسلح فعالیت‌ های عملیاتی خود را ساماندهی کنند.

 

این در حالی است که فصل جنگی در افغانستان فرا رسیده و نگرانی‌ هایی از افزایش خشونت‌ ها در ماه‌های پیش رو وجود دارد.

 

در همین حال طالبان روز گذشته عملیات بهاری‌ خود را موسوم به «عملیات عمری» اعلام کرده است.

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 52 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 3:11

© 2003-2007 نشريهء آزاد افغانی
كليه حقوق اين سايت متعلق به «افغانستان.رو» ميباشد
نظرات نویسندگان مقالات ممکن است مغایر با موضع اداره سايت باشد
استفاده از مطالب سايت با ذکر ماخذ آزاد است.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 34 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 3:11

حامد کرزی در راس یک هیات به روسیه سفر می کند
/13.4.2016

حامد کرزی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان اواخر ماه میلادی جاری به روسیه سفر می‌کند. رئیس جمهور پیشین افغانستان قصد دارد به همراه تعدادی از همکاران سابق خود در دولت پیشین به روسیه سفر کند.

 

کرزی را در این سفر، «اسپنتا»، «کریم خرم»، «صادق مدبر»، «ضرار احمد مقبل عثمانی» همراهی می‌کنند.

 

کرزی در تاریخ 20 تا 22 ماه میلادی جاری در قزاقستان در کنفرانس موسوم به «مدیا فرم » شرکت کرده و از تاریخ 23 تا 30 ماه جاری، در روسیه خواهد بود.

 

مدیا فرم نشست رسانه‌ای اوراسیا با حضور تعدادی از کشورهای آسیایی و اروپایی است.

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 34 تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 ساعت: 3:11

طالبان مدعی آغاز عملیات سراسری این گروه در افغانستان شد
/12.4.2016

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که عملیات بهاری خود را ازصبح روزسه شنبه در سراسر افغانستان آغاز کرده است. مقام های امنیتی و نظامی افغانستان در این باره واکنش رسمی نشان نداده‌اند.

 

گروه طالبان شاخه اختر محمد منصور روز سه شنبه با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه اين عمليات را در احترام به رهبر سابق اين گروه ملا محمد عمر به نام وي نامگذاري كرده است.

 

طالبان اعلام كرد كه حملات انتحاري، نفوذي، هدف قراردادن قرارگاه ها، مراكز نظامي و اداري نظاميان داخلي و خارجي، عمليات هاي تهاجمي مستقيم بر نيروهاي امنيتي افغان و سربازان خارجي، حملات هدفمند و چريكي در داخل شهرها از جمله اهداف مهم اين عمليات خواهد بود.

 

طالبان گفته است كه افرادي كه عليه منافع اين گروه تشخيص داده شوند، در اين عمليات ها از بين برده مي شوند.

 

گروه طالبان مدعي است كه با انجام اين عمليات نيروهاي اين گروه مناطق بيشتري از افغانستان را تصرف خواهند كرد.

 

دولت افغانستان در رابطه بااين بيانيه طالبان وعمليات انها واكنش نشان نداده است، اما پيش از اين، از آغاز «شفق» در سال 1395 عليه گروه طالبان خبر داده بود.

 

دولت افغانستان، طالبان را دررويارويي با نيروهاي افغان ناتوان دانسته و متهم به بمب گذاري و حملات انتحاري عليه غير نظاميان كرده است كه بر اثر آن افراد بي گناه كشته و يا زخمي مي شوند.

 

برخي از تحليل گران افغان مي گويند افزايش تحركات طالبان با هدف وادار ساختن دولت افغانستان براي پذيرش پيش شرط هاي آنان در گفت و گوهاي صلح صورت مي گيرد.

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 75 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 2:48

استانکزی: اگر هلمند سقوط کند؛ استعفا می دهم
/12.4.2016

معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفته است اگر ولایت هلمند سقوط کند او از سمتش استعفا می دهد. وی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی ان ان، این موضوع را بیان کرده است.

 

استانکزی تصریح کرد: " شهر لشکرگاه سقوط نخواهد کرد. این شهر سقوط نمی‌کند. اگر سقوط کند، بدون شک من هم استعفا خواهم کرد".

 

این اظهارات در حالی مطرح می شود که گزارش های از پیشروی های مخالفان مسلح دولت در ولایت هلمند وجود دارد.

 

اعضای شورای ولایتی و آگاهان امور می‌گویند که جنگجویان مخالف چندین ولسوالی هلمند را تصرف کرده و در نزدیکی مرکز شهر می‌جنگند.

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 69 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 2:48

نشست نمایندگان ناتو و روسیه بعد از دو سال
/12.4.2016

ائتلاف ناتو امروز سه‌شنبه اعلام کردند که اعضای شورای ناتو- روسیه،  20 آپریل در بروکسل، پایتخت بلژیک دیدار خواهند کرد و به گفتگو می پردازند.

 

نمایندگان شورای ناتو- روسیه قرار است بیستم آپریل، بعد از دو سال وقفه در فعالیت این شورا، با یکدیگر دیدار کنند.

 

 

یک سخنگوی ناتو درباره این نشست که اولین دیدار رسمی میان دو طرف طی دو سال گذشته خواهد بود به خبرگزاری رویترز گفت: «مطابق معمول در  (این نشست) ما به گفتگو نیاز داریم.»

 

فعالیت شورای ناتو- روسیه، بعد از بالا گرفتن تنش‌ها بر سر بحران اوکراین، متوقف شده بود، اما دبیر کل ناتو، چند روز پیش از احیای مجدد آن خبر داد.

 

خبرگزاری رویترز، نشست کشورهای غربی با روسیه، علی‌رغم اختلاف بر سر پاره‌ای مسائل را نشانه‌های از حسن‌نیت دو طرف برای بهبود روابط دانسته است.

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 64 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 2:48

جنرال جاوید کوهستانی در 1342 متولد شده است. در دانشگاه نظامی افغانستان درس خوانده و در جهاد مقاومت به عنوان یک چهرۀ نظامی نقش داشته است... افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 27 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 21:07

عملیات مشترک نیروی هوایی روسیه و سوریه برای باز پس‌گیری حلب
/10.4.2016

ارتش سوریه با کمک نیروی هوایی روسیه در حال تدارکات برای باز پس گیری کامل حلب شده است. وائل الحلقی از آمادگی نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه برای آغاز عملیات باز پس‌گیری کامل استان حلب خبر داد.

به نقل از منابع خبری «وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه برای عملیات مشترک باز پس‌گیری کامل استان حلب آماده می‌شوند.

پس از عملیات پیشین در بخش شمالی استان حلب که به آبزادسازی بخش عمده این منطقه از جمله رفع حضر شهرک‌های «نبل» و «الزهرا» منجر شد، حال نقطه ثقل عملیات‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب حلب و علیه تروریست‌های جبهة النصره متمرکز شده است.

 

 

 

 

 

 

 

افغان نیوز...
ما را در سایت افغان نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار afqan بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1395 ساعت: 23:47